Welkom op de site van de Kennemer Hondenschool

Let op: Wij ondervinden op het moment problemen met emails afkomstig van Gmailaccounts en hierdoor kan het zijn dat jouw mail niet aan komt. Heb je binnen 2 dagen geen antwoord gekregen, stuur dan een WhatsApp naar 06-22982848.

Let op, wij zijn een aantal dagen gesloten in de mei vakantie! De lessen schuiven hierdoor op. Wij zijn dan alleen bereikbaar via e-mail.

Persoonlijke aanpak en bewustwording staat bij ons voorop. Investeren in je hond is ook een beetje investeren in jezelf. Wedden dat dit wat oplevert?

Liefde voor puppies, pubers en volwassen honden.

Geen enkele hond is hetzelfde en het opvoeden van een hond vereist nu eenmaal veel kennis van de hondentaal, begrip, aandacht en bovenal veel liefde voor uw viervoeter. De laatste twee elementen komen we gelukkig overal tegen, maar wat betreft begrip en kennis van de hondentaal kunnen we veel voor u betekenen.

Begrijpen van pup, puber of volwassen hond.

Wij leren u om uw hond beter te begrijpen en daarmee het gedrag van uw viervoeter positief te beïnvloeden. Wij kijken naar een trainingsmethode die bij u en uw hond past en trainen volgens de positieve trainingsmethode.

Spelenderwijs leren van vaardigheden.

Bij de training in groepsverband houden wij de groep klein, en concentreren ons op het spelenderwijs leren van de opvoeding, zodat er alle aandacht is voor u en uw trouwe viervoeter. Een relatie die niet voor eventjes is, maar voor altijd. Nou ja, voor bijna altijd.

Op weg naar een goede relatie tussen u, uw pup, puber en volwassen hond.

Wij vermijden correcties, die de goede relatie tussen u en uw hond in de weg staan. Een slipketting voor pups, pubers en volwassen honden is bij ons verboden.

Clickertraining

Vanaf de beginnerscursus ontvangt u indien u dit wenst een clicker en leert u de voordelen kennen van dit hulpmiddel. Ook maken wij u bekend met een beloningswoord. U zult merken dat door het gebruik van de clicker of het beloningswoord en daaropvolgend een beloning, dat uw hond sneller zal leren. Uw hond zal de clicker of het beloningswoord associëren met: er komt iets leuks en zal nog beter zijn best voor u doen! Trainen wordt hierdoor leuk voor hond en baas.

In de puppycursus maken we nog geen gebruik van de clicker.

Puppy, beginners, gevorderden en funcursus in Haarlem, Santpoort, Spaarndam en omgeving

In de puppycursus leert u alles over uw pup, hoe zij denken, hoe zij leren en u leert hun lichaamstaal kennen. Ook kunt u bij ons terecht voor een beginnerscursus, gevorderdencursus en kunt u veel plezier beleven in onze funcursussen. Heeft u onze nieuwe cursussen ook al gezien? Zoals de cursus Bewustwording of een Ontspannen hond.

Klik voor meer informatie direct op de cursussen puppycursus, gehoorzaamheid en sport en spel.

Gedragstherapie hond

Ook kunt u bij ons terecht voor gedragstherapie met uw hond. En hebben wij een cursus samengesteld voor honden die uitvallen naar andere honden. Surf naar Gedragstherapie  hond.

Of kijk op de pagina Honden onder elkaar